Maig 2021

PorCan Camp

Maig 2021

Benvolguts veïns,

Seguim treballant per resoldre el excés de velocitat al barri.

Aquí teniu algunes de les opinions rebudes:

A la corba del Camí de Can Guineu  amb el carrer Noguera hi ha hagut inclús sortides de pista. Abraçada

 

Et comentem que al carrer Oms els cotxes no transiten amb excés de velocitat.

Gràcies per l’interès i la feina que feu. Salutacions 

Et passo còpia de la instancia a l’ajuntament que vaig fer l’estiu passat de la que no he tingut resposta. Carrer Ametller. Salutacions

 

Les que més sofreixo : Can Camp, ja és sabut l’excés de velocitat perquè ve des de lluny. S’ha col·locat tot tipus d’elements dissuasius, però no hi ha forma, entre element i element, es va ràpid. També el carrer Pinar, carrer de doble sentit on els cotxes sempre estan aparcats i hi ha els famosos contenidors en la calçada, els cotxes van ràpids, és perillós. Espero que es pugui solucionar.

 

Punts negres: Olivera i Atzavara.

A Olivera malgrat que hi ha el desnivell de goma, una vegada l’ han passat acceleren.

Això s’ accentua amb horaris entrada i sortida escoles.

 

La nostra cantonada (Atzavara amb La Vinya) punt negríssim…

 

Com ja vaig comentar el més passat, hem estat inventariant els punts calents i conflictius que son aquests :

Carrers de Can Camp, de Can Guineu, i Pinar (vies principals):

Son les vies d’entrada i sortida del barri, però també d’accés a l’escola de música, a l’Illa Activa, a l’escola bressol … i de trànsit per la gent que vol anar dels barris de Can Divi i el Maset Nou cap al poble i vice-versa.

Carrers Atzavara, Olivera, Vinya, Ametller i Mimosa (vies interiors):

Es tracta de carrers utilitzats per molts cotxes per connectar les vies principals del barri, sovint motivats pel funcionament dels semàfors de sortida cap a la carretera de Sant Feliu. Això comporta un trànsit elevat, superior al previst per carrers de prioritat invertida, i una velocitat de pas molt més elevada dels 20 km/h autoritzats.

Son necessàries diverses mesures, totes elles sumen. Les hem demanat oficialment (via instancia) al nostre Ajuntament i aquí en teniu la relació exacte.

1/Es imprescindible repassar tota la senyalística :

Repintar les senyals de terra i afegir alguna de nova vertical a l’entrada dels carrers interiors (aprovat, promès i pendent d’executar des de febrer 2020).

En alguns carrers encara no consta la senyalització de prioritat invertida i la limitació de velocitat a 20 km/h, com  per exemple al carrer Olivera.

S’ha de recordar amb noves senyals de tràfic i retolació que tots els carrers secundaris son de prioritat invertida i segons el codi de circulació estan concebuts i destinats als residents, visites i serveis. Els poden utilitzar els vehicles que tenen destí en aquell carrer. No es poden emprar per creuar el barri, per estalviar un semàfor o com a drecera.

2/S’imposa la construcció de dos ressalts de ciment al carrer Can Camp, dos al carrer Camí de Can Guineu i altres dos al carrer Pinar. Parlem de ressalts d’obra, alts i amples com els existents (vermells) , és de les poques mesures que obliga a reduir la velocitat.

En algun carrer es troben just a l’inici i sovint es produeix una acceleració posterior a partir d’aquest punt.

3/Reparar i mantenir els elements ja existents en mal estat, com per exemple els ressalts (badens) de cautxú. A la majoria hi falten elements i els cotxes maniobren per passar pels forats, sovint al carril oposat al sentit de la circulació, el que fa encara més perillosa la seva circulació.

4/És indispensable la presencia del radar real el més aviat possible ; la seva eficàcia  està més que demostrada (aprovat i promès des de finals del 2020).

 

President

victor@cancamp.cat

www.cancamp.cat

Sobre el autor

Can Camp administrator